Wartość odżywcza posiłku

Posted on 28 października 2015

pobrane (55)Aby żyć potrzebujemy picia i jedzenia. Jednak posiłki powinny być niewielkie, aby ich zbyt wielka ilość nie powodowała tycia. Oczywiście nie tylko ilość spożywanego pożywienia jest ważna. Bardziej liczy się jakość spożywanych posiłków, a także sposób ich przygotowania i właściwie dobrane składniki.  Przede wszystkim, produkty znajdujące się w naszej diecie,  powinny posiadać wysoką wartość odżywczą. Oznacz to, ze między innymi należy stanowczo unikać produktów wysoko przetworzonych, które są pozbawione wielu wartościowych składników. Unikajmy również pokarmów zawierających dużo soli, cukru, szkodliwych tłuszczów oraz syntetycznych substancji smakowych i konserwujących. Nie jest zalecane dodatkowe spożywanie tłuszczów.

Wskazane jest tylko spożywanie wartościowych olejów o wielonienasyconych kwasach tłuszczowych, w postaci surowej i w sałatkach. Aby nasze posiłki były wartościowe, należy wyłączyć z nich nadmierną ilość słodyczy. Różnego rodzaju batony, czekolady, ciastka i cukierki to dziś najpopularniejszy asortyment polskich sklepów, kiosków i szkolnych sklepików.Jednak słodycze to zwykle produkty wysoko przetworzone, które zawierają dużo dodatków chemicznych, polepszaczy smaku, barwników, konserwantów, związków zapachowych i tłuszczów nasyconych. Niezdrowe są także chipsy i inne chrupki smakowe, które zawierają mnóstwo soli, cukrów, przypraw i tłuszczów w szkodliwej postaci utlenionej.

Leave a Reply

?>