Odchudzanie z jabłkiem i szpinakiem

Posted on 28 października 2015

images (64)Są substancje które powodują nadmierne tycie, oraz takie, dzięki którym się nie tyje. Jednym z nich jest szpinak. To warzywo, które powinno znaleźć się koniecznie w diecie ludzi odchudzających się. To warzywo bardzo cenne, ale powszechnie niedoceniane, a ponadto uważane za niesmaczne. To jednak opinia błędna, bo wystarczy szpinak dobrze przyrządzić, by stał się naszym ulubionym daniem. Szpinak wykazuje działanie antynowotworowe, ze względu za wysoką zawartość beta-karotenu (prowitaminy A) oraz luteiny, będących silnymi antyoksydantami.

Może mieć też znaczenie w leczeniu zwyrodnień siatkówki. Nie należy go zbyt długo gotować, bo traci swoje cenne właściwości – przez gotowanie niszczone są zawarte w nim przeciwutleniacze. Jemy się jego liście, zazwyczaj ugotowane, które zawierają ogromne ilości żelaza w 100 gramach, bo aż 2,8 miligrama, a szpinak zawiera także spore ilości witaminy C, która jest jednym z czynników ułatwiających wchłanianie żelaza. Dodatkowo zawiera jod, mangan, wapń, potas, witaminy z grupy B, a także rozpuszczalne w tłuszczach E, K i beta- karoten. Gwarancję odpowiedniej diety daje nam także włączenie do niej jabłka, któych pektyny i polifenole poprawiają metabolizm tłuszczu i obniżają stężenie czynników prozapalnych. Zawierają błonnik, wodę, składniki mineralne i witaminy. Jabłka wzmacniają układ odpornościowy. Są skarbnicą węglowodanów prostych, które bardzo szybko przenikają do krwi i stanowią zastrzyk energii dla zmęczonego ustroju. Występuje w nich unikalna kombinacja witamin C i P oraz magnezu, które uelastyczniają oraz uszczelniają naczynia krwionośne, zapobiegając miażdżycy.

Leave a Reply

?>