Liczenie kalorii

Posted on 28 października 2015

pobrane (51)Na co dzień spożywamy wiele produktów wysokokalorycznych, dlatego większość z nas to osoby z nadwagą a nawet otyłe. Warto byłoby je zastąpić innymi produktami o wysokiej wartości odżywczej, takimi jak: chleb razowy, kasze, ziemniaki, świeże warzywa i owoce, chude mleko, jogurt, chude sery białe, nasiona roślin strączkowych, chude mięso i ryby, tłuste ryby morskie, oliwa z oliwek i oleje roślinne. Najlepiej zupełne zrezygnować z podjadania wysokokalorycznych słodyczy. Ponadto, warto liczyć spożywane w ciągu dnia kalorie. Dziennie można spożyć tylko dwa tysiące kalorii. Tyle kalorii w ciągu dnia zakłada piramida zdrowego żywienia. Jednak  planowanie ilości spożywanych pokarmów powinno opierać się na indywidualnych potrzebach energetycznych danej osoby. Na przykład dla mężczyzny, który wykonuje pracę fizyczną przyda się trochę większy posiłek, który da energię i pozwoli na kontynuowanie pracy. Ważne jest, by w jadłospisie znalazło się  różnorodnych pokarmów, przynajmniej z trzech grup przedstawionych w piramidzie zdrowia.Najłatwiej jest zalać płatki lub musli mlekiem, albo położyć na kromkę chleba plasterek szynki, upiec kurczaka czy usmażyć kotleta. Często je spożywamy, dlatego nasze posiłki są mało urozmaicone. Powinniśmy przygotowywać sobie bardziej urozmaicone posiłki i łączyć w nich ze sobą produkty kwasotwórcze i zasadowotwórcze. Warto również zmieniać dostawców produktów i kontrolować ich pochodzenie.

Leave a Reply

?>