Dużo białka, mało węglowodanów

Posted on 28 października 2015

pobrane (53)Zasadą prawidłowego żywienia jest odpowiednie dawkowanie w diecie białek i cukrów. Tylko takie połączenie pozwoli zachować odpowiednią sylwetkę i zdrowie organizmu. Wiele ludzi stosuje dietę wysokobiałkową. Jednak najbardziej polecana jest ona sportowcom, gdyż sprzyja przyrostowi masy mięśniowej. Białka są materiałem odbudowującym oraz budującym stare i nowe tkanki. Białka biorą także udział w tworzeniu białych krwinek i hormonów.

W tej diecie codziennie należy spożywać 2,5  gama białka na każdy kilo gam wagi ciała. Jednak proces trawienia białka jest dość wolny, dlatego należy rozkładać spożywane białko na kilka posiłków, a ponadto ograniczyć spożycie węglowodanów i tłuszczy. Dlatego nie jest dostarczana organizmowi odpowiednia do poprawnego funkcjonowania ilość kilokalorii. To powoduje zmęczenie i senność oraz gorszą koncentrację. Niektórzy ludzie w celu schudnięcia stosują tzw. dietę tygodniową, która opiera się na spożywaniu mniej kalorycznego jedzenia – dziennie około 1300 kcal, przy większym spożyciu produktów zbożowych – płatków, kasz i ciemnego pieczywa oraz wprowadzeniu do diety produktów niskotłuszczowych, takich jak mleko 0,5%, jogurty, kefiry beztłuszczowe i twaróg chudy oraz mięsa, takie jak drób, cielęcina, wołowina, ale nie wieprzowina, potrawy z grilla, smażone beztłuszczowo i pieczone w folii. Dieta powinna być bogata w warzywa i owoce w każdej postaci, a szczególnie polecane są one na surowo.

Leave a Reply

?>